Vigília Pasqual i Encontre de la Mare de Déu amb el Crist Resucitat a Benavites

0
1615

Dissabte passat dia 20 d’abril, a les 19’30 hores, s’iniciava la Vigília Pasqual en la localitat de Benavites. La Vigília és rotativa entre les localitats de Quart de les Valls, Quartell i Benavites, enguany li corresponia a Benavites.

A la porta de l’església situat estava una espècie de pebetero, que amb flames encenia el ciri Pascual que portava el capellà Guillermo Carrasco. Amb la simbologia del foc, naix la llum de Déu i ens assenyala que Jesucrist ha ressuscitat. El capellà, amb el ciri Pascual encés, s’endinsa en el temple replet de feligresos de les tres poblacions ja esmentades, donant-li llum a cadascuna dels ciris dels feligresos.

Després de més d’hora i mitja i finalitzant la Vigília Pasqual, i Crist ressuscitat, el capellà Guillermo Carrasco ha desitjat, per a l’any vinent, que cada feligrés siga un Crist ressuscitat.

Per a finalitzar dir que el capellà va repetir diverses vegades que es trobava cansat, cinc parròquies, amb tres dies per a celebrar tot el protocol de la Setmana Santa i, com a curiositat, en cada poble va ressuscitar Crist a una hora diferent, Guillermo no podia ser… per aplegar a tot. Es presis, necessita uns dies per a ser un capellà ressuscitat.

Res més finalitzar la Vigília Pasqual, es va iniciar l’Encontre de la Mare de Déu i el Crist Resucitat. L’Encontre va tindre lloc enfront del casino, on va ser molt emotiu amb la veneració de la Mare de Déu cap a Crist; lectures de xiquets; albaes cantades per Margarita i Vicent, amb dedicació a les tres localitats, acompanyades per tabal i dolçaina del Grup i Dolçainers de La Vall de Segó; la presència de les cinc clavariesses: Conchín Roig, Tonica Boria, Clara Cuillem, Begoña Guinot i Alicia Vila. Tot això acompanyat de la banda de tambors i cornetes i uns xicotets focs artificials.

Posteriorment, en processó, passant per la monumental torre, es van dirigir cap a l’església. En finalitzar, va haver-hi xocolate calentet, va vindre molt bé, feia bastant fred i els abrics no eren suficients.

A continuació poden veure un vídeo que resumeix l’acte.

Deixar una resposta:

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí